Börja motionera

Har du nyss börjat motionera, antingen för första gången eller efter en lång paus? Här hittar du tips för att komma igång. Om du behöver personlig motionsrådgivning kan du kontakta oss per e-post på info(a)campussport.fi.

Ledd motion

CampusSports ledda pass har indelats i färdighetsnivåerna 1-3. Level-märkningen i anslutning till beskrivningen av passet anger nivån för varje pass. För nybörjare rekommenderar vi i synnerhet följande pass, som är lättare och/eller kortare.

Må kl. 14, Sport Sirkka: Djup stretching
Må kl. 15, Sport Sirkka: Kroppsvård
Må kl. 17, Sport Sirkka: Easyträning
Ti kl. 14, Sport Sirkka: Core
On kl. 8, Sport Sirkka: Foam Roller
On kl. 14, Sport Sirkka: Bättre hållning
On kl. 19, Educarium: Djup stretching
To kl. 8, Sport Sirkka: Hatha Yoga
To kl. 16, Sport Sirkka: Yin Yoga
To kl. 17.15, Sport Sirkka: Bike Easy 30
To kl. 18, Sport Sirkka: Foam Roller
To kl. 19, Educarium: Flow Harmony
Fr kl. 8, Sport Sirkka: Core
Fr kl. 14, Sport Sirkka: Hatha Yoga
Fr kl. 16, Sport Sirkka: Bättre hållning
Sö kl. 16, Sport Sirkka: Core
Sö kl. 17, Sport Sirkka: FasciaMethod

Gyminstruktion

CampusSport erbjuder gyminstruktion en gång i veckan vid alla sina gym. Gyminstruktionen ingår i CampusSports motionsavgift. Om du vill ha mer personlig handledning eller till exempel ett gymprogram, kan du köpa personal trainer -tjänster via oss till CampusSports avtalspriser.

Gyminstruktion våren 2019 (7.1.-28.4.)
Råggatan: må kl. 19.00-20.00
Formis: ti kl. 19.00-20.00
Asa: on kl. 15.45-16.45
Roddis: on kl. 17.00-18.00
Educarium: on kl. 18.00-19.00

Motionstutorer

CampusSport har utbildat motionstutorer som har till uppgift att bl.a. hjälpa och instruera kunderna vid motionsställena. Du kan också be en motionstutor delta i ett pass tillsammans med dig eller förevisa gymmet. Närmare uppgifter finns på sidan Tutorer.