Liikutamme etänä

Koska fyysiset palvelumme eivät valitettavasti tällä hetkellä ole käytössä, tarjoamme mahdollisuuksia liikkua etänä sekä itsenäisesti että ohjaajiemme liikuttamana. Seuraa siis kanaviamme ja lähetä meille mielellään myös toiveita liittyen etäohjauksien sisältöön. Päivitämme tähän uutiseen kaikki linkit ja vinkit, kannattaa siis seurata päivittäin.

PÄIVITYS 29.5.2020: Emme julkaise enää uutta materiaalia, mutta kaikki videot ovat edelleen katsottavissa.

25.5.2020
Taukojumppa

Kenen lapsuuteen kuuluivat satukasetit ja fraasi ”kun kuulet tämän äänen, on aika kääntää sivua”? Tämän viikon taukoliikunta on aikuisten satujumppaa! Vetreytä kroppaa liikuntasuunnittelijamme Peten kertoman tarinan tahdissa.

18.5.2020
Taukojumppa

Muista tauottaa istumista pitkin päivää. Tämän viikon taukojumpan ohjaa liikuntasuunnittelijamme Noora.

11.5.2020
Taukojumppa

Mikä liikuntaväline löytyy jokaisesta kodista? Tietysti ovenkarmi! Tämän viikon taukoliikuntatuokiona on liikuntasuunnittelijamme Peten kymmenen minuutin ovenkarmitreeni, joka tuo lämpöä ja liikettä koko kroppaan.

4.5.2020
Taukojumppa

Tämän viikon taukojumppa vetreyttää koko kroppaa. Varaa joka opiskelu- tai työpäivästä istumisen tauottamisen lisäksi kymmenen minuuttia jumppaamiseen. Taukoliikunnan ohjaa liikuntasuunnittelijamme Noora.

30.4.
Tero Haapasalmen tanssitreeni

Kevään etäliikuntakauden päättää rytinällä Tero Haapasalmen tanssitreeni! Laita vapun kunniaksi jalalla koreasti ja pidä kotibileet itsellesi näiden helppojen ja menevien koreografien siivittämänä. Kiitos kaikille kotiliikkujille ja muistetaan pysyä liikkeessä vallitsevasta tilanteesta huolimatta! Viikoittaiset taukoliikuntaohjaukset jatkuvat toistaiseksi.

29.4.2020
Alina Torbunovan venyttely

Vuorossa kehonhuoltoa! Alina Torbunovan koko kehon venyttelyn voit tehdä myös lenkin tai treenin päätteeksi. Ohjauskielenä on englanti.

28.4.2020
Hanna Pihlajamaan koko kehon treeni (osa neljä)

Tänään on vuorossa Hanna Pihlajamaan koko kehon kotitreeni, osa neljä. Treeni koostuu kahvakuula- ja kehonpainoliikkeistä. Voit käyttää lisäpainona mitä kotoa löytyy, esim. kahvakuulaa, käsipainoa, vesikanisteria tai vaikkapa kirjoja täynnä olevaa reppua. Treenin pituus on 10-30 minuuttia riippuen siitä, kuinka monta kierrosta teet.

27.4.2020
Taukojumppa, Alina Torbunovan Barre

Tämän viikon taukoliikunta laittaa kropan lisäksi myös aivonystyrät liikkeelle! Toiminnallisen tietovisan ohjaa liikuntasuunnittelijamme Pete. Video on toteutettu englanniksi.

Viikon ensimmäinen etäliikuntavideo on Alina Torbunovan balettiin pohjautuva Barre-harjoitus. Tarvitset treeniin apuvälineeksi selkänojallisen tuolin. Harjoitus on ohjattu englanniksi.

24.4.2020
Petri Kuokkasen Outdoor Workout

On aika siirtyä vähitellen viikonlopputunnelmiin, mihin päästään discovalojen ja Suomi-iskelmästä metalliin vaihtelevan musiikin johdattamana tässä liikuntasuunnittelijamme Peten vetämässä ulkotreenissä. Treenissä hyödynnetään paljon penkkiä, joten se suositellaan tehtäväksi ulkona esim. puistonpenkkiä hyödyntäen.

23.4.2020
Milla Sipilän ylävartalotreeni

Tänään on ylävartalopäivä! Aloitetaan Milla Sipilän punnerrustreenillä, jossa opetellaan kahdeksan erilaista punnerrusta. Sen jälkeen hellitään kroppaa ylävartalon kehonhuollolla.

22.4.2020
Svetlana Johanssonin tanssituokio

Svetlana Johanssonin helpon ja hauskan tanssituokion aikana syke nousee huomaamatta.

21.4.2020
Saara Hallaman liikkuvuusharjoittelu

Tervetuloa mukaan huoltamaan kehoa! Saara Hallama ohjaa liikkuvuusharjoittelun, joka virkistää kehoa ja mieltä.

20.4.2020
Taukojumppa, Hanna Pihlajamaan kahvakuulatreeni (osa kaksi)

Tämän viikon taukoliikunnan ohjaa liikuntasuunnittelijamme Noora.

Aloitetaan viikko Hanna Pihlajamaan koko kehon kotitreenillä, jossa on kahvakuula- ja kehonpainoliikkeitä. Voit käyttää lisäpainona mitä kotoa löytyy, esim. kahvakuulaa, käsipainoa, vesikanisteria tai vaikkapa kirjoja täynnä olevaa reppua. Video on osittain nopeutettu, mutta treenin pituus on n. 10-30 min riippuen siitä, kuinka monta kierrosta teet.

17.4.2020
Svetlana Johanssonin reisi-vatsa-peppu -treeni (osa kaksi), Peten koriskoulu

Svetlana Johanssonin suosittu reisi-vatsa-peppu -treeni saa tänään jatkoa. Jumppa-alusta, pyyhe tai joogamatto on mukava laittaa alle lattialla tehtäviä liikkeitä varten, mutta muuten et tarvitse välineitä tähän treeniin.

Tervetuloa liikuntasuunnittelijamme Peten koriskouluun! Luvassa vinkkejä omatoimiseen koripallotreeniin.

16.4.2020
Iina Ryhdän jalkatreeni

Vuorossa Iina Ryhdän jalkatreeni kehonpainolla! Tee liikkeet aikaa vastaan. Muista lämmitellä kevyesti ennen ensimmäistä kierrosta. Tee kaikki kuusi liikettä peräkkäin ilman taukoja ja pidä kierroksen jälkeen 1-2 minuutin tauko, jonka jälkeen siirry seuraavalle kierrokselle. Verryttele kevyesti viimeisen kierroksen jälkeen.

1. kierros 60 s / liike
2. kierros 45 s / liike
3. kierros 45 s / liike
4. kierros 30 s / liike

Liikkeet:

1. kyykkyhyppy
2. askelkyykyt vuorojaloin
3. syvä kyykky + polvien ojennus
4. sumokyykky hypyllä
5. kyykkykävely sivusuunnassa
6. hiihtohypyt

15.4.2020
Marika Kumlanderin PartyFit

Tänään tanssitaan Marika Kumlanderin johdolla! Tarjolla yli tunti hauskoja ja helppoja PartyFit-koreografioita.

14.4.2020
Taukojumppa, Mari Jaatisen Bodyweight Training

Tämän viikon taukojumppana on liikuntasuunnittelijamme Peten keppijumppa. Ei haittaa, jos kotoa ei löydy välineeksi esimerkiksi mopinvartta, sillä Pete antaa vinkkejä jumpan tekemiseen myös ilman keppiä.

Aloitetaan viikko Mari Jaatisen Bodyweight Trainingilla. Kehonpainoharjoittelu kehittää kestävyyttä, voimaa, liikkuvuutta ja liikehallintakykyä. Tee alkuun 15 minuutin omatoiminen alkulämmittely, jossa voit halutessasi hyödyntää Marin videon liikkeitä.

9.4.2020
Pääsiäisen liikuntapaketti

Tässä vinkkejä vapaapäivien treeneiksi. Rentouttavaa pääsiäistä! Etäliikunta jatkuu taas tiistaina 14.4.2020.

Liikuntatuutorimme Senthilin YouTube-kanava HealthStrangerilta löytyy useampi treeni
Meri Niemen Tanssistudio Flamalle ohjaama Commercial Dance -tyylinen Flawless Diva -tunti 
Jarkko Mäkisen seura Budokwai Taekwondon jalkatreeni
Aliina Torbunovan englanniksi ohjattu alavartalotreeni 
Liikuntasuunnittelijamme Nooran porrastreeni 
Milla Sipilän keskivartalon kehonhuolto 
Liikuntasuunnittelijamme Peten vinkkejä palloiluun ilman pelikavereita 

8.4.2020
Hanna Pihlajamaan FasciaMethod

Vuorossa kehonhuoltoa Hanna Pihlajamaan johdolla. Parannetaan kehon liikkuvuutta FasciaMethod-harjoituksella. Välineitä ei tarvita.

7.4.2020
Salibandytreeni, twerk-tekniikkatreeni

Koska porukassa pelaaminen on tällä hetkellä poissa laskuista, salibandyopemme Juho Taskinen näyttää, miten kotona voi harjoitella yksin pallonhallintaa ja tekniikkaa. Tarvitset mailan, pallon ja vähän tilaa. Haasta kaveri mukaan ja treenatkaa yhdessä videoyhteydellä!

Virkistystä Amanda Nousiaisen 30 minuutin twerk-tekniikkapyrähdyksellä.

6.4.2020
Tämän viikon taukoliikunta, Tero Haapasalmen ja Sarianna Jakobssonin HIIT-treeni

Tämän viikon taukoliikunnan ohjaa liikuntasuunnittelijamme Noora.

Nostetaan sykettä Tero Haapasalmen ja Sarianna Jakobssonin kanssa! Alkulämpäksi tanssitaan, sitten on vuorossa Tabata-syke sekä Tabata keski- ja alavartalolle -treenit.

Alkulämppätanssi
Tabata-syke
Tabata keskivartalolle
Tabata alavartalolle

3.4.2020
Ella Poutiaisen joogaharjoitus

Ella Poutiaisen joogaharjoituksessa paneudutaan aurinkotervehdykseen. Tee toistoja juuri tämän päivän fiilikseen sopiva määrä.

2.4.2020
Helkan ulkotreeni

Helka työskentelee tavallisesti CampusSportin asiakaspalvelutiskin takana, mutta tänään hän jakaa iloksemme ulkotreenin, jonka voi vetää vaikka juoksu- tai pyörälenkin yhteydessä. Tee jokaista liikettä 10-15 kertaa, toista neljästi.

1.4.2020
Marika Kumlanderin PartyFit

Tänään bailataan Marika Kumlanderin PartyFitin tahtiin. Luvassa neljä helppoa, hauskaa ja takuulla sykettä nostavaa koreografiaa. Pysyt hyvin mukana, vaikka sinulla ei olisi aiempaa tanssikokemusta.

Static & Ben El & Pitbull – Further Up
Pitbull – Get Ready (feat. Blake Shelton)
Adam Lambert – Superpower
Fitz and the Tantrums – OCD

31.3.2020
Sariannan rintarangan liikkuvuus -treeni

Sariannan rintarankaa avaava harjoitus on erityisen tervetullut kaikille meille, jotka istumme paljon töissä tai opiskellessa. Tahti on tässä harjoituksessa rauhallinen ja rentouttava, voit pysäyttää videon tarvittaessa hakeaksesi sopivaa kohtaa venytettäväksi.

30.3.2020
Tämän viikon taukoliikunta, Svetlanan reisi-vatsa-peppu -treeni

Julkaisemme joka maanantai taukoliikuntavideon, jota voit hyödyntää koko viikon ajan tauottaessasi opiskelua tai työskentelyä. Tämän viikon videossa metsän rauhaan meidät johdattaa liikuntasuunnittelijamme Pete. Tauottamalla istumista pidät huolta omasta hyvinvoinnistasi ja jaksamisestasi.

Paljon toivottu Svetlanan reisi-vatsa-peppu -treeni on nyt saatavilla sinunkin olohuoneessasi! Tällä treenillä aloitat viikon energisesti ja hyvällä fiiliksellä. Jonkinlainen jumppa-alusta, pyyhe, tai joogamatto on mukava laittaa alle lattialla tehtäviä liikkeitä varten, mutta muuten et tarvitse välineitä tähän treeniin.

27.3.2020
Milla Sipilän alakropan kehonhuolto ja Yoga With Adriene

Tähän väliin vähän kehonhuoltoa! Milla Sipilä näyttää videolla kuusi helppoa venytystä, jotka voit tehdä omaan tahtiin. Ole yhdessä venytyksessä kerrallaan vähintään 20-30 sekuntia ja tee vaikka parikin kierrosta, jos siltä tuntuu.

Hallintotiimin Iran suositus: Yoga With Adriene Youtube-kanava. Olit sitten kokeneempi joogi tai ihan vasta-alkaja, Adrienen videoista löytyy jokaiselle sopiva harjoitus. Iran mielestä parasta kotona joogaamisessa on se, että voi pukeutua just niihin verkkareihin kuin lystää ja tehdä harjoituksen omien voimavarojen mukaan. Linkkinä soittolista johon on koostettu erityisesti rauhoittavia ja stressiä lievittäviä joogaharjoitteita.

26.3.2020
Hanna Pihlajamaan kahvakuulatreeni

Tässä koko kehon kotitreenissä on tuttuja kahvakuula- ja kehonpainoliikkeitä torstain kahvakuulatunneilta. Voit käyttää lisäpainona mitä kotoa löytyy, esim. kahvakuulaa, käsipainoa, vesikanisteria tai vaikkapa kirjoja täynnä olevaa reppua. Video on osittain nopeutettu, mutta treenin pituus on n. 10-30 min riippuen siitä, kuinka monta kierrosta teet. Katso video täältä.

25.3.2020
Evoluutiotreeni, Budokwai Taekwondon Youtube kanava

Keskiviikon ohjaukseksi on tarjolla liikuntasuunnittelijamme Peten evoluutiotreeni. Kehity kalasta ihmiseksi yhden treenin aikana! Päästäksesi evoluution huipulle tee jokaista eläinliikettä 30 sekuntia ja toista koko evoluutio kolme kertaa. Treenin löydät täältä.

Ohjaajamme Jarkko Mäkisen ja Roosa Närhin Budokwai Taekwondo -seuralle tekemissä videoissa treenataan liikkuvuutta ja ketteryyttä. Tarjolla myös KickHIIT-kotitreeni. Videot ovat hyvää kotitreeniä erityisesti JustKickin ja Combatin ystäville, mutta miksei myös muillekin!

24.3.2020
Core-treeni, tanssitunnit: Twerk, Reggaeton, Commercial Dance

Tänään tehdään core-treeni ohjaajamme Alinan johdolla. Luvassa on keskivartalon lihaskuntoa, kehonhallintaa ja tasapainoa kehittävä ohjaus, jossa keskitytään myös syvien lihasten aktivointiin. Ohjauskielenä on englanti, mutta seuraamalla Alinaa pysyt hyvin mukana. Katso videot täällä.

Olisiko tänään twerkkipäivä? Tanssiopemme Meri on ohjannut Twerkin alkeistunnin Tanssistudio Flamassa. Tarjolla myös Merin Reggaeton ja Pauliinan Commercial Dance.

23.3.2020
Tämän viikon taukojumppa, Joan Keihäksen kuntopiiri

Julkaisemme joka maanantai taukoliikuntavideon, jota voit hyödyntää koko viikon ajan tauottaessasi opiskelua tai työskentelyä. Tämän viikon uimareiden lämmittelystä inspiroituneen jumpan vetää liikuntasuunnittelijamme Noora. Katso video täältä.

Aloitetaan viikko ohjaajamme Joanin viiden liikkeen kuntopiirillä, jossa koko kroppa tekee hommia. Tee kymmennen toistoa/liike ja kierroksia 2-5. Jos haluat haastaa itseäsi, voit ottaa aikaa ja katso kuinka kauan kestää, kun tekee viisi kierrosta nopeasti, mutta huolellisesti. Katso video täällä.

20.3.2020
FasciaMethod kehonhuoltoharjoitus

Jos kaipaat rauhoittavaa ja rentouttavaa liikuntaa, niin lämmin suositus tälle Facebook live videolle, jolla ohjaajamme Amanda Nousiainen luotsaa meidät läpi lempeän ja rauhallisen FasciaMethod kehonhuoltoharjoitteen. Voit tehdä harjoitteen samaan tahtiin Amandan kanssa, etkä tarvitse mitään välineitä. Puolituntinen video sopii vaikkapa tauolla tehtäväksi, jonka jälkeen huomaat olevasi virkeämpi ja keskittyneempi.

19.3.2020
15 minuutin Core-treeni

Oheisella videolla ohjaajamme Iiris vetää kaikille sopivan 15 minuutin keskivartalotreenin, jonka tekemiseen et tarvitse välineitä. Iiriksen tuntien tiedossa on menevä soittolista ja taatusti tehokas treeni, joten paina video käyntiin tästä ja anna Iiriksen ohjata.

18.3.2020
Taukojumppa ja HIIT-treeni

Moni opiskelee ja työskentelee nyt etänä kotioloissa. Muistathan tauottaa istumista kotonakin! Laita kännykkä hälyttämään 45 minuutin välein ja nouse kiertämään asunto kerran tai pari. Välillä voit tehdä pienen taukojumpankin. Taukoliikuntavinkkejä löydät Instagramistamme.

Tykkäätkö Mari Jaatisen HIIT-treenistä? Tempaise se tänään olohuoneessa tai puistossa. Ulkona saa edelleen treenata kaverinkin kanssa, kunhan pitää huolta riittävästä etäisyydestä. Marin HIIT-treenin ohjeisiin pääset käsiksi tästä.

17.3.2020
Kiertopotkutreeni

Just Kick- ja Taekwondo-ohjaajamme Jarkko Mäkinen ohjaa myös Budokwai Taekwondo -seurassa, ja on yhdessä seuran toisen ohjaajan, Roosa Närhin kanssa tehnyt myös meidän käyttäjiemme iloksi videon kotitreenien tueksi. Ei muuta kuin kehittämään kiertopotkua ammattilaisten vinkeillä! Kerro meille, jos video miellytti ja haluat lisää saman tyylisiä vinkkejä. Katso video: https://m.youtube.com/watch?v=x9D3uSK7sOc

16.3.2020
Itsenäinen ulkoliikunta

Oletko tutustunut Turun seudun ulkoliikuntapaikkoihin? Kaupunki ylläpitää monia ulkoilualueita, lenkkipolkuja ja ulkoliikuntapaikkoja, joita saavat kaikki vapaasti käyttää. Voit vaikkapa mennä kävelylle, lenkkeillä, tehdä kehonpainotreeniä, hyödyntää ulkokuntosaleja, juosta portaita tai tehdä intervalliharjoitteita.

Alla vinkkejä ulkotreeneihin sopivista paikoista Turussa:

Urheilupuisto ja Paavo Nurmen stadionin ympäristö: https://www.turku.fi/kulttuuri-ja-liikunta/ulkoilualueet/puistot/urheilupuisto
– Puistoa ympäröi 1,5km pitkä lenkkipolku
– Koripallokenttiä, frisbeegolfrata, beach-volley -kenttiä, pingispöytä ja juoksusuora sekä tekonurmi
– Ulkokuntosalilaitteita ja -telineitä

Kuuvuoren kenttä: https://goo.gl/maps/e5ZF7z7HENzC8Rz7A
– Kuuvuoren huipulle vievät portaat ovat suositut porrastreenien ystävien keskuudessa. Katso ohjeet helppoon porrastreeniin: https://www.youtube.com/watch?v=BN94_uGYrg0
– Ulkokuntosali

Porrasreitti Turun keskustan ympäristössä: https://www.turku.fi/kulttuuri-ja-liikunta/kulttuuri/kulttuurikuntoilu/porrastelu-porrastele-kukkuloille
– Tutustu Turun kulttuurimaisemaan ja kuntoile samalla
– Kolme eri pituista reittiä

Luonnonsuojelualueet: http://www.turku.fi/kulttuuri-ja-liikunta/ulkoilualueet/luonnonsuojelualueet
Metsässä oleskelun on todettu vähentävän stressiä ja laskevan verenpainetta. Ota eväät mukaan ja lähde vaikka lounasretkelle.

16.3.2020 CS