Online-timmar vecka 50

CampusSport erbjuder online-timmar åt dem som betalat motionsavgiften vecka 50! Timmarna är tillgängliga endast de tidpunkter, som är nämnda i tidtabellen, för p.g.a. orsaker i begränsningarna i musikens upphovsrättigheter kan inspelningarna inte senare ses. EDIT 9.12: Vissa timmar verkställs helt utan musik och inspelningarna från dessa timmar kan utnyttjas också senare.

Timmarna streamas till en sluten Facebook-grupp. För att ansluta sig till den bör du agera på följande sätt:
1. Skicka begäran om anslutning till ”CampusSport online classes”, som hittas på Facebook (direkt länk: https://www.facebook.com/groups/2849599928618483)
2. Skicka email till adress info@campussport.fi med rubriken ”Facebook-grupp” och berätta följande för kontrollerandet av medlemskapets giltighet:
– hela ditt namn
– högskolans mailadress
– Facebook-kontot med vilket du skickade anslutningsbegäran
Vi lägger till användarrättigheten till Facebook-gruppen efter att ditt medlemskap är kontrollerat. Anslutningsbegäran och emailet bör skickas senast den dagen kl. 10, under vilken man vill delta i timmen första gången.

Måndag 7.12
kl. 16.00-16.50 Just Dance, Svetlana Johansson
Under dansfitnesspasset görs enkla koreografier. Rytmiskt, lätt och rolig dans.
kl. 17.15-18.00 Power Core, Jarkko Mäkinen
Ett pass som förbättrar styrkan, mellangärdets muskelkondition, kroppskontroll och balans med fokus på att även aktivera de djupa musklerna. Dessutom innehåller passet rörlighetsövningar för att främja god hållning.

Tisdag 8.12
kl. 16.00-16.50 Just Kick, Jarkko Mäkinen
En fartfylld träningsform som utvecklar kroppskontroll, uthållighet och muskelstyrka genom att utnyttja grundsparkar ur olika kampsporter. Deltagande förutsätter inte att man från tidigare kan sparka.
kl. 17.10-18.00 Kroppsvård in English, Alina Torbunova
Under kroppsvårdspasset tränar vi rörlighet, koordination och balans.

Onsdag 9.12
kl. 17.10-18.00 Hatha Yoga, Ella Poutiainen
Under yogapasset strävar man efter att komma ifrån onödiga spänningar och öka vetskapen om den egna kroppen genom att göra rörelseserier med andningen som stöd.
kl. 18.10-19.00 Modern dans, Iisa Niemi
Nybörjarpass i modern dans där man bland annat bearbetar kontrollen av tid och plats, olika tekniker och framförande av den egna personligheten med rörelsespråket.

Torsdag 10.12
kl. 16.00-16.50 Mage-lår-rumpa in English, Alina Torbunova
LMR-passet (lår-mage-rumpa) består av en enkel uppvärmning, muskeldel och stretching. Under den effektiva muskeldelen koncentrar man sig på att förstärka lår-, mag- och skinkmusklerna och göra dem fastare.
kl. 17.10-18.00 DanceFit, Marika Kumlander
DanceFit lånar stilar från streetdance till afro, latinamerikanska danser och traditionell aerobic. Deltagandet förutsätter ingen dansbakgrund.
kl. 18.10-19.00 Rörlighetsträning, Marika Kumlander
På timmen utförs kroppsvård, kroppsroteringar, dynamiska tänjningar samt core-träningar. En lätt och aktiv kroppsvårdstimme, som lämpar sig för alla oberoende av motionsbakgrund.

Fredag 10.12
kl. 16.00-16.50 Combat, Marika Kumlander
Passet består av olika kampsportsaktiga slag- och sprakserier samt av andra rörelser som höjer pulsen. Och allt detta i takt till peppande musik. Ingen tidigare erfarenhet av kampsporter behövs.
kl. 17.10-18.00 Barre Fusion, Iisa Niemi
På ett Barre Fusion -pass kombineras balettens stångövningar med övningar som är bekanta från kroppsviktsträning, pilates och yoga.
kl. 18.10-19.00 Kroppsvård, Iisa Niemi
Under kroppsvårdspasset tränar vi rörlighet, koordination och balans.

CS 4.12.2020