Online-timmar vecka 51

CampusSports online-timmar fortsätter vecka 51! Fastän höstperiodens ledda verksamhet under normala förhållanden skulle ha avslutats söndagen den 13.12 har vi beslutat att fortsätta de timmar som streamas i Facebook-gruppen ännu nästa vecka. Tidtabellen för vecka 51 ser du nedan. Vi informerade tidigare att p.g.a. orsaker i begränsningarna i upphovsrättigheterna för musiken kan inspelningarna inte ses senare. Vissa timmar verkställs dock helt utan musik och inspelningarna från dessa timmar kan utnyttjas också senare. Av de timmar som hölls vecka 50 kan följande ses: Power Core, Just Kick, Kroppsvård och Hatha Yoga.

Som repetition direktiven för hur du bör agera ifall du vill se online-timmar och inspelningar:
1. Skicka begäran om anslutning till ”CampusSport online classes”, som hittas på Facebook (direkt länk: https://www.facebook.com/groups/2849599928618483)
2. Skicka email till adress info@campussport.fi med rubriken ”Facebook-grupp” och berätta följande för kontrollerandet av medlemskapets giltighet:
– hela ditt namn
– högskolans mailadress
– Facebook-kontot med vilket du skickade anslutningsbegäran
Vi lägger till användarrättigheten till Facebook-gruppen efter att ditt medlemskap är kontrollerat. Anslutningsbegäran och emailet bör skickas senast den dagen kl. 10, under vilken man vill delta i timmen första gången.

Måndag 14.12
kl. 16.15-16.45 HIIT puls 30, Paula Mäkinen
HIIT betyder intervallträning där tunga arbetspass och återhämtningspass avlöser varandra. HIIT puls är en mycket intensiv pulsträning som ger deltagaren maximalt utbyte på kort tid.
kl. 17.00-17.50 Stretching in English, Alina Torbunova
Långa stretchningar och rörlighetsövningar för hela kroppen. Slappna av och sköta om din kropp.
Redskap, som behövs: matta

Tisdag 15.12
kl. 16.00-16.50 DanceFit, Marika Kumlander
DanceFit lånar stilar från streetdance till afro, latinamerikanska danser och traditionell aerobic. Deltagandet förutsätter ingen dansbakgrund.
kl. 17.00-17.50 Vinyasa Flow, Ella Poutiainen
Ett dynamiskt yogapass där övningarna görs i takt med andningen. Avsikten med passet är att särskilt utveckla din rörlighet, musklernas uthållighet och din rörelsekontroll.
Redskap, som behövs: matta

Onsdag 16.12
kl. 17.00-17.50 Bodyweight Training, Paula Mäkinen
Kroppsviktsträningen utvecklar både uthållighet, styrka, rörlighet och rörelsekontroll. Främst används egen kroppsvikt som motstånd.
Redskap, som behövs: matta, om du vill kan du också utnyttja kettlebell, hantlar eller tyngre saker i hemmet (t.ex. en fylld vattenflaska eller kanister).
kl. 18.00-18.50 Barre Fusion, Iisa Niemi
På ett Barre Fusion -pass kombineras balettens stångövningar med övningar som är bekanta från kroppsviktsträning, pilates och yoga. Resultatet är ett effektivt träningspass för hela kroppen som särskilt stärker kroppens djupa muskler och förbättrar kroppens linjer. Passet förutsätter ingen tidigare erfarenhet av balett.
Redskap, som behövs: stol

Torsdag 17.12
kl. 16.00-16.50 Body in English, Alina Torbunova
Ett pass som förbättrat muskelstyrkan. Passet består av en kort uppvärmning, mångsidiga muskelövningar och stretching på slutet. Lämpar sig för alla, inga svåra koreografier.
Redskap, som behövs: matta, stol
kl. 17.00-17.50 Combat, Marika Kumlander
Passet består av olika kampsportsaktiga slag- och sprakserier samt av andra rörelser som höjer pulsen. Och allt detta i takt till peppande musik. Passet utvecklar syreintagnings- och koordinationsförmågan. Ingen tidigare erfarenhet av kampsporter behövs.
kl. 18.00-18.40 Flow Harmony, Marika Kumlander
Flow Harmony är ett body&mind-pass som hjälper deltagaren att koncentrera sig och varva ner. Under passet utförs olika övningar som främjar balansen och rörligheten i kroppen.
Redskap, som behövs: matta

CS 11.12.2020