CampusSports service- och reparationsprocess för gymutrustning
Servicen av gymutrustningen och de fördröjda reparationerna av vissa maskiner har väckt diskussion den senaste tiden. Vi reparerar alltid alla maskiner så snabbt som möjligt. I den här nyheten berättar vi hur service- och reparationsprocessen går till.
Alla CampusSports motionssalar och gym inspekteras dagligen av personalen. Under rundan kontrolleras utrymmenas renhetsnivå, underhållsbehov samt andra faktorer som påverkar kundupplevelsen. Vid inspektionen bedömer personalen gymutrustningens skick både utifrån kundrespons och egna observationer. Trasiga maskiner och andra problem rapporteras till CampusSports administration. Personalen rengör och oljar också regelbundet de delar av gymutrustningen vars underhåll inte kräver yrkeskunskap. Dessutom kontrollerar personalen att det inte har fästs föremål på utrustningen som inte hör dit.
Mindre fel och brister i gymutrustningen åtgärdas snarast möjligt av CampusSports egen personal. När det uppstår ett fel som kräver en professionell reparatör beställer vi omedelbart service. CampusSpor har ingen egen intern servicetekniker, utan servicen beställs från en extern tjänsteleverantör. Efter beställningen anländer serviceteknikern enligt sin egen tidtabell för att lokalisera och diagnostisera felet, varefter reparationen utförs antingen direkt på plats eller när de nödvändiga reservdelarna har levererats.
Leveranstiden på reservdelar varierar i hög grad. Till exempel har största delen av Aurums utrustning beställts från en ukrainsk tillverkare innan kriget i landet bröt ut. För närvarande har tillverkaren långa leveranstider för reservdelar på grund av kriget.
De långa serviceavbrottens inverkan på kundernas gymträning är beklaglig. I sådana situationer rekommenderar vi att man också bekantar sig med våra övriga gym, eftersom motsvarande utrustning som är under service kan finnas på andra gym. Mer information samt bilder på våra gyms utrustning hittar du på sidan Motionsplatserna på vår webbplats.