Hoppa till innehåll

CampusSport svarar på höstens feedback

Vi genomförde på hösten en feedbacksförfrågan, som vi fick ungefär 200 svar på. Tack till alla, som svarat! De svarande gav vitsordet 4,21 för CampusSports tjänster (skalan 1-5). Vi har redan gjort vissa åtgärder på basen av den givna feedbacken. Vi har bl.a. flyttat stocken från Roddis till Aurum, påpekat åt städfirmorna om kvaliteten på städningen samt på prov tagit i bruk meddelandet om vikarier till timmarna på nyhetssektionen på våra webbsidor.

I likhet med tidigare förfrågningar vill vi offentligt besvara endel av feedbacken. Du kan läsa svaren nedan. Då mycket feedback upprepas årligen har vi nödvändigtvis inte besvarat den på nytt, det lönar sig att bekanta sig med FAQ-sektionen på våra webbsidor.

Vi tar gärna fortgående emot feedback till exempel via email till info@www.campussport.fi eller via feedbackslådorna vid motionsutrymmena.

Man får alltid vänta riktigt jättelänge på publicerandet av följande periodens schema, skulle vilja planera även andra tidtabeller för nästa år, men kan inte då man inte vet när det är sådana timmar som man inte vill missa.
De tekniska egenskaperna på våra webbsidor möjliggör inte visandet av två perioders schema samtidigt. Således kan vårterminens schema publiceras först när höstterminen är slut.

Hade på hösten tänkt boka en massagetid åt mig själv, men det fanns inga tider att få överhuvudtaget. Enligt mig kan CampusSport inte göra reklam över att man erbjuder massage som medlemsförmån om tider på riktigt inte kan fås. Det här skulle nog vara ett trevligt tillägg i utbudet, men det verkade inte finnas i verkligheten?
Tyvärr så fanns det mycket knappt med massagetider att erbjuda på höstterminen, för på hösten hade vi bara en massör. Vi strävade till att rekrytera nya massörer redan till höstperioden, men två nya massörer kunde börja först på det här årets sida. Nu finns det igen betydligt mera tider att få och som bäst hittas lediga tider i tidsbokningssystemet.

P.g.a. coronan tycker jag om tidsbokningssystemet och det är trevligt att träna då salarna inte är täppta. Själv trivs jag i salen ofta längre än 1,5 h, så är det möjligt att boka två turer eller t.ex. en halv timmes tilläggstid?
Bokandet av en halv timmes tilläggstid är inte möjligt, men bokandet av två gymturer efter varandra är tillåtet. Eftersom det är stor efterfrågan på gymturer, önskar vi att de bokade turerna utnyttjas möjligast fullt ut. Observera också att alla bokade gymturer bör skilt bekräftas på displayen.

CampusSport skulle ha potential, men utrymmena och tjänsterna betjänar inte för närvarande en effektiv träning. Endel av salarna är alldeles för trånga och endel väldigt små. ASA är inte ens i bruk för att underlätta trängseln, vilket väcker frågor.
CampusSport har för gått flyttat bort från ASA-huset förra sommaren då Aurum-gymmet kom i CampusSports användning. Vi har informerat om det här i våra informationskanaler. Tyyssija gymmet som öppnas under våren ger tilläggskvadratmetrar för dem som tränar på gym.

Då CS lade upp på Instagram att de mindre gymmen inte längre skulle ha tidsbokning (30.8) så kommenterade många att detta kanske inte var bästa idén, men ingenting förändrades, vilket var tråkigt.
Gymbokningarna tycks dela användarnas åsikter. Endel är kraftigt för dem och endel emot dem. Av denna anledning frågade vi igen om åsikter om gymbokningarna i höstens feedbacksförfrågning. Vi får feedback via flera olika kanaler och största delen av feedbacken per email, således på basen av offentliga kommentarer (t.ex. Instagram) kan man inte bedöma helhetsbilden. Vi är tacksamma för all feedback och alla utvecklingsförslag som vi fått. Därmed önskar vi att såväl ris som ros kommer till vår vetskap också i framtiden.

Om ni kunde inhibera tider från er kundtjänst då man inte har hunnit inhibera i tid skulle det hjälpa alla. Eller så kunde ni i alla fall fastän tydligt skriva eller säga att om man inte hinner inhibera sin tid till gymmet så kan man inte göra något åt saken fastän man skulle ringa till er kundbetjäning innan den bokade tiden börjar.
Vid inhiberingen av bokningar finns en två timmars bakre gräns, så att de som är på köplats hinner reagera på platser som blir lediga. Inhiberingar av bokningar är tyvärr inte mera möjligt ens per email eller telefon efter det att tidsgränsen för inhiberingar har gått ut. Vi har lagt till denna konkretisering i våra användarregler.

CS 21.2.2022